0Item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

Träna utanför med Nicolas Dalby

Utomhusträning med Nicolas Dalby

Nu när vädret har blivit bättre är det ett perfekt tillfälle att ta träningen utomhus.
Nicolas Dalby har kommit med en sin version på en bra WOD som du kan göra utomhus.

Alla kan vara med

Du bestämmer själv vilken nivå du vill köra utifrån de vikter och träningsredskap du har tillgång till. Du behöver alltså inte ha samma redskap som Nicolas. Vi kommer med lite alternativ på redskap du kan använda under alla videor.

Utomhusträning #1

Dagens utomhus workout består av cirkelträning. 5 rundor som är 6 minuter vardera.

Utrustning

Övningar

#1 Uppvärmningsövning

I denna övning används en romaskin. Alternativt kan du använda ett hopprep och hoppa på hög hastiget. Du kan även springa några sprints för att få upp pulsen. Gör detta i en minut.

#2 Kettlebell push-press

Nästa övning är en kettlebell push-press. Om du inte har en kettlebell kan du använda en ryggsäck som du fyller med tyngre saker så att den passar dig. Se hur övning ska utföras i videon. Repetera i en minut.

#3 Bulgarian bag cleans

Om du är lite intresserad av viktlyftning eller crossfit är du nog familiär med cleans. Nicolas Dalby visar i videon hur du ska utföra övningen och om du inte har en Bulgarian bag, kan du alternativt använda en kettlebell eller en tyngre ryggsäck. Repetera i en minut.

#4 Battle-ropes

Titta på videon för att se hur du utför övningen. Om du inte har tillgång till battle-ropes kan du alternativt använda ett par lättare handvikter (1-3 kg) och kopiera rörelsen. Kör i en hel minut.

#5 Box jumps

Du ska helt enkelt bara hoppa upp på ett objekt. Om du har en jump box är det perfekt då du kan justera höjden så att den passar dig. Annars kan du bara leta upp en bänk eller något annat redskap som du säkert kan hoppa upp på. Hoppa upp och gå ned i en minut.

#6 Nedvärmning

Gör den första övningen igen. Om du började första rundan med hopprep kan du börja nästa med en sprint. Det är roligare med lite omväxling.

Nu har du klarat första rundan - bara 4 kvar! Avsluta din dagliga WOD men ett dopp i vattnet om du är like hardcore som Nicolas.

Lycka till!