0Item(s)

Du har inga produkter i din varukorg.

Product was successfully added to your shopping cart.

Träna hemma med Nicolas Dalby

Träna hemma med med Nicolas Dalby

Vi vet alla hur svårt det kan vara att hålla igång med träningen när man inte kan ta sig till gymmet. 
Därför kommer Nicolas Dalby med sin version av en bra, effektiv och icke-komplicerad workout som du kan göra där hemma.  

Alla kan vara med 

Du bestämmer själv hur hårt du vill köra utefter de träningsredskap du har där hemma och du behöver inte samma utrustning som Nicolas. Ta det du hittar där hemma. Du kan fylla en ryggsäck men tyngre saker som t ex ett paket mjöl.

Workout #1

Denna workout består av en pyramid. Börja med 1 rep av varje övning. Därefter gör du 2 reps, 3 reps, 4 reps osv… När du har genomfört ditt 10:onde rep ska du hela vägen tillbaka igen. Alltså fortsätta med 9, 8, 7 reps 

Redskap

 Övningar

 #1 Clean Squat

I denna övning använder Nicolas en bulgarian bag. och alternativt en kettlebell. Han visar hur du utför övningarna korrekt med båda redskapen. 

 #2 Push-Ups

Nästa övning är en klassisk armhävning. 
TIPS: pröva olika breddpositioner med dina armar: brett, mellan och smalt. 

 #3 Burpees

Övningen består av ett hopp, en squat och en armhävning. Hoppa tillbaka till en squat, hoppa upp och fortsätt upprepa.

I början känns det kanske inte så utmanande men vänta bara.. 
Om du fortfarande känner att du vill utmana dig själv kan du köra workouten upp till 15 eller 20 reps, eller göra det på tid. Variationerna är många och du kommer garanterat få lite svett på pannan.

Nu när vi har gått igenom alla övningar, så är du redo att sätta ihop dem till en samlad workout. Du kan antingen välja att köra pyramiden upp till 10 gånger och sedan ner igen som Dalby gör, eller bestämma utefter de vikter du använder. Då kan du välja om du gå högre upp i pyramiden eller köra ett par mindre repitioner.

Lycka till!